Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Bedet ICT Service zoals van toepassing op alle overeenkomsten en offertes.
versie 01 mei 2018

Artikel 1 — Definities
Artikel 2 — Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
Artikel 3 — Overeenkomst
Artikel 4 — Domein registratie
Artikel 5 — Hosting
Artikel 6 — Buitengebruikstelling
Artikel 7 — Prijzen en tarieven
Artikel 8 — Betaling
Artikel 9 — Beëindiging
Artikel 10 — Aansprakelijkheid
Artikel 11 — Persoonsgegevens
Artikel 12 — Geschillen

Artikel 1 — Definities
In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende definities gehanteerd, zowel in enkelvoud als meervoud.
Artikel 1.1
Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden, ongeacht de vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt (op papier of elektronisch).
Artikel 1.2
BIS: Bedet ICT Service, kantoorhoudende Karveel 51 62 te (8242 XD) Lelystad, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel nummer: 39074357.
Artikel 1.3
Gebruiker: een meerderjarige handelingsbekwame en beschikkingsbevoegde natuurlijke- of rechtspersoon die zich op de Website heeft geregistreerd.
Artikel 1.4
Registratie: het volledig invullen van het op de Website aanwezige registratieformulier waardoor het mogelijk wordt van de Diensten van BIS gebruik te maken.
Artikel 1.5
Website: www. en alle overige sites die onder de naam van BIS geregistreerd staan.
Artikel 1.6
Klant: de Gebruiker met wie BIS een overeenkomst heeft gesloten en/of ten behoeve van wie de rechtshandeling is/wordt verricht, op grond waarvan Diensten aan deze partij worden geleverd.
Artikel 1.7
Diensten: alle werkzaamheden en andere activiteiten die voorwerp zijn van enige aanbieding, offerte, overeenkomst of andere rechtshandeling in de relatie tussen BIS en Klant. In het bijzonder het ‘realtime’ aanvragen van domeinnamen, waaronder, doch niet uitsluitend .eu domeinnamen en het aanvragen van een hosting pakket voor een website.
Artikel 1.8
SIDN: De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland.
Artikel 2 — Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
Artikel 2.1
De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op en maken deel uit van alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en andere rechtshandelingen, ongeacht of deze mondeling, schriftelijk, elektronisch of in enige andere vorm zijn gedaan, betreffende levering door BIS van Diensten aan of ten behoeve van Klant.
Artikel 2.2
De Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Diensten waarbij BIS geheel of ten dele diensten van derden heeft betrokken en, al dan niet bewerkt, aan Klant doorlevert, alsmede op Diensten die ter uitvoering van de aanbieding, offerte, overeenkomst of andere rechtshandeling in opdracht van BIS door een derde aan Klant worden geleverd.
Artikel 2.3
Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze vooraf uitdrukkelijk en schriftelijk door BIS en Klant zijn overeengekomen.
Artikel 2.4
BIS wijst uitdrukkelijk de toepasselijkheid van eventuele algemene (inkoop of verkoop)voorwaarden van Klant van de hand.
Artikel 2.5
Indien en voorzover enige bepaling van de Algemene Voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht blijven. BIS en Klant zullen alsdan met elkaar in overleg treden over een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige/vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige/vernietigde bepaling in acht wordt genomen.
Artikel 2.6
BIS is te allen tijde bevoegd tot wijziging van deze voorwaarden. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na schriftelijke bekendmaking van de wijziging. Indien Klant een wijziging in deze voorwaarden niet accepteert, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden de overeenkomst ontbinden tegen deze datum of op de ontvangstdatum van de opzegging indien deze na de ingangsdatum van de wijziging is. In dit geval vindt geen (gedeeltelijke) restitutie van het reeds betaalde plaats.
Artikel 3 — Overeenkomst
Artikel 3.1

Alle aanbiedingen van BIS zijn vrijblijvend, tenzij nadrukkelijk schriftelijk anders is vermeld.
Artikel 3.2
Alle prijsopgaven door of vanwege BIS gedaan zijn vrijblijvend, tenzij door BIS schriftelijk of per e-mail anders is vermeld.
Artikel 3.3
Alle overeenkomsten tussen BIS en Klant worden uitsluitend in het Nederlands opgesteld.
Artikel 3.4
Een overeenkomst komt tot stand doordat een Gebruiker het door BIS op de Website geplaatste bestelformulier invult.
Artikel 3.5
Het ontbindingsrecht van artikel 7:46d BW is niet van toepassing op Diensten, waaronder de hosting pakketten aangezien de specificaties door Klant worden aangeleverd.
Artikel 3.6
Aanvullingen en wijzigingen van de overeenkomst kunnen uitsluitend schriftelijk geschieden.
Artikel 3.7
De overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 3.8
De overeenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd indien niet uiterlijk één maand voor het einde van de overeenkomst via het klanten paneel is opgezegd.
Indien Klant een consument is, zal de Overeenkomst voor een periode van één jaar worden aangegaan. De Klant heeft het recht om de Overeenkomst tegen afloop van deze termijn op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Indien de Klant de overeenkomst niet opzegt, wordt deze automatisch verlengd tot een Overeenkomst van onbepaalde tijd. De Klant heeft in dit geval het recht de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Door BIS in opdracht van Klant gemaakte of niet meer te annuleren kosten, na inwerking treding van de Overeenkomst worden niet gerestitueerd als gevolg van de opzegging, althans blijven onverminderd verschuldigd na de opzegging. Opzegging dient te schriftelijk te gebeuren.
Artikel 3.9
Opgegeven termijnen voor de levering door BIS van Diensten dienen slechts als richtlijn en zijn dus nimmer fataal, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
Artikel 4 — Domein registratie
Artikel 4.1

Op aanvraag en gebruik van een domeinnaam en/of IP-adressen zijn van toepassing de dan geldende regels en procedures van de desbetreffende registrerende instanties, waaronder doch niet uitsluitend de SIDN. De desbetreffende instantie beslist over de verlening van domeinnaam en/of IP-adressen. BIS vervult bij de aanvraag slechts een bemiddelende rol en geeft geen garantie dat een aanvraag ook wordt gehonoreerd.
Artikel 4.2
Domeinnamen worden geregistreerd op naam van de Klant en de Klant is volledig verantwoordelijk voor het gebruik van het domein en de domeinnaam. De Klant vrijwaart BIS tegen iedere aanspraak van derden in verband met het gebruik van de domeinnaam. Dit is ook van toepassing op anonieme domeinnamen.
Artikel 4.3
Indien de klant de domeinnaam anoniem geregistreerd heeft bij BIS, heeft BIS ten alle tijden het recht om de persoonsgegevens van de daadwerkelijke houder af te geven aan derden.
Artikel 4.4
Bij een anonieme domeinregistratie blijft de klant verantwoordelijk voor de domeinnaam. Eventuele gemaakte kosten zullen verhaalt worden op klant.
Artikel 4.5
Het is niet toegestaan om een domeinnaam anoniem te registreren welke gedeponeerd is als merk of ingeschreven bij Kamer van Koophandel.
Artikel 4.6
BIS behoud het recht om de anonieme domeinnaam te wijzigen naar de klant gegevens.
Artikel 5 — Hosting
Artikel 5.1

BIS heeft een inspanningsverplichting met betrekking tot de beschikbaarheid van de server en het netwerk, overeenkomstig het overeengekomen service niveau. BIS is nimmer aansprakelijk indien dit niveau op enig moment niet gerealiseerd wordt.
Artikel 5.2
BIS is nimmer aansprakelijk voor uitval of onbereikbaarheid ten gevolge overmacht, alsmede van storingen in het internet of bij andere providers, uitval van elektriciteit, pogingen van derden uitval of onbereikbaarheid van een site te bewerkstelligen, e.d.
Artikel 5.3
Het is Klant niet toegestaan de Diensten en/of de beschikbaar gestelde schijfruimte te gebruiken voor:
• handelingen en of gedragingen in strijd met de toepasselijke wettelijke bepalingen, de Netiquette of de richtlijnen van de Reclame Code commissie;
• het verzenden van ongevraagd e-mail en/of het ongevraagd in grote aantallen nieuwsgroepen op het internet posten van een bericht met dezelfde inhoud (spamming);
• het inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werken of anderszins handelen in strijd met intellectuele eigendomsrechten van derden;
• het openbaar maken of verspreiden van strafbare teksten en/of beeld of geluidsmateriaal, waaronder kinderpornografie, racistisch materiaal en discriminerende uitingen;
• seksuele intimidatie of het op andere wijze lastig vallen van personen;
• het zonder toestemming binnendringen van andere computers of sites op het internet of een intranet, waarbij al dan niet enige beveiliging wordt doorbroken en/of toegang wordt verworven door een technische ingreep met behulp van valse signalen of een valse sleutel, dan wel door het aannemen van een valse hoedanigheid (hacken);
• het verspreiden van computervirussen;
• enige andere handeling in strijd met de wet, de gedragsregels, alsmede hetgeen in het maatschappelijk verkeer betamelijk is.
Artikel 5.4
Het is Klant niet toegestaan de ter beschikking gestelde schijfruimte aan derden te verhuren of deze op andere wijze door derden te laten gebruiken. Dit artikel is alleen van toepassing op webhosting en niet op vps hosting, reseller hosting of cloud servers.
Artikel 5.5
BIS is in de onderstaande gevallen gerechtigd de website van Klant zonder voorafgaande waarschuwing en zonder opgave van redenen met onmiddellijke ingang volledig voor alle gebruik te blokkeren of van de server te verwijderen, zonder dat Klant enig recht op schadevergoeding kan doen gelden en met de gehoudenheid aan BIS alle schade ten gevolge van de overtreding door BIS of door derden geleden te vergoeden. Niet verschuldigde abonnementsgelden zullen worden geretourneerd, danwel verrekend:
• indien Klant het gestelde in de artikelen 5.3 overtreedt of indien er een ernstig vermoeden van overtreding bestaat;
• indien (een onderdeel) van de site van Klant oorzaak is of oorzaak dreigt te worden van het ‘down’ gaan of onbereikbaar worden van een server van BIS;
• indien blijkt dat Klant valse en/of verkeerde persoons- of bedrijfsgegevens heeft opgegeven;
• indien blijkt dat Klant de overeenkomst onder valse voorwendsels is aangegaan.
Artikel 5.6
BIS oefent geen invloed uit op de informatie die op de site wordt gezet of die via de servers wordt verspreid en is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen hiervan. Evenmin is BIS aansprakelijk voor het uitlekken van vertrouwelijke gegevens. Klant is verantwoording voor het gebruik van Creditcard betalingen en acceptatiemechanismen of het gebruik van elektronisch geld via de site of anderszins.
Artikel 5.7
Klant is zelf verantwoordelijk voor overschrijding van de overeengekomen hoeveelheid dataverkeer. Zulks geschiedt conform de overeengekomen bepalingen.
Artikel 5.8
Indien Klant de overeengekomen hoeveelheid dataverkeer overschrijdt, is BIS gerechtigd, op basis van nacalculatie, hiervoor een bedrag in rekening te brengen. Het standaard nacalculatie tarief is EUR 0,25 per GB.
Artikel 5.9
Klant draagt zorg voor een regelmatige back-up van alle bestanden op de server, BIS draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor eventueel verlies van gegevens en de daaruit voortvloeiende schade.
Artikel 5.10
BIS is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking de applicaties (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken voorzover dit nodig is voor het benodigd onderhoud of voor verbetering van het systeem of de applicatie.
Artikel 5.11
Het tijdelijk niet beschikbaar zijn of verminderd beschikbaar zijn van de applicatie geeft Klant nimmer recht op enige terugbetaling van (een deel van) een factuur.
Artikel 5.12
Het is Klant uitdrukkelijk niet toegestaan om gebruik te maken van IRC (Internet Relay Chat), noch van enig ander vergelijkbaar programma.
Artikel 5.13
Het is Klant uitdrukkelijk niet toegestaan om een chat service op te zetten.
Artikel 5.14
Het is Klant uitdrukkelijk niet toegestaan om een (anonieme) proxy op te zetten.
Artikel 5.15
MySQL databases is op basis van Fair use policy (zowel aantal als opslag). Bij extreem gebruik is het mogelijk dat BIS vraagt om het aantal databases en/of opslag te beperken.
Artikel 5.16
Het is klant uitdrukkelijk niet toegestaan om webruimte te gebruiken als backup- en/of bestandsopslag (anders dan de website van Klant en eventueel enkele backups daarvan), waaronder het aanbieden van bestands-, foto- of video-sharing en het gebruik van de Dienst als backupmedium. Voor cloud servers is dit wel toegestaan.
Artikel 5.17
Onbeperkt dataverkeer is op basis van Fair Use Policy
Artikel 5.18
Onbeperkt opslag is op basis van Fair Use Policy. Bij misbruik van ons onbeperkte hosting- en dataverkeerpakket zijn we vrij om het gebruik voortaan te limiteren. Uiteraard nemen we dan contact op om samen te zoeken naar de beste oplossing.
Artikel.5.19
DDoS aanvallen en onderhoudswerkzaamheden zijn uitgesloten van de aangeboden uptime garantie.
Artikel 5.20
Het is niet toegestaan om crypto mining services te draaien op onze diensten.
Artikel 6 — Buitengebruikstelling
Artikel 6.1

BIS heeft het recht geleverde Diensten (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken indien Klant ter zake van de overeenkomst een verplichting jegens BIS niet nakomt en/of in strijd handelt met deze algemene voorwaarden en/of op verzoek van het bevoegde gezag. De verplichting tot betaling van de verschuldigde bedragen blijft ondanks de buitengebruikstelling bestaan.
Artikel 6.2
Tot indienststelling wordt weer overgegaan zo spoedig mogelijk nadat Klant zijn verplichtingen is nagekomen en een ter zake vastgesteld bedrag voor indienststelling heeft voldaan en/of indien BIS toestemming heeft van het bevoegde gezag.
Artikel 7 — Prijzen en tarieven
Artikel 7.1

Alle door BIS vermelde prijzen en tarieven gelden in euro’s, tenzij vooraf uitdrukkelijk en schriftelijk anders is vermeld.
Artikel 7.3
BIS is te allen tijde gerechtigd haar prijzen en tarieven aan te passen. De aangekondigde prijswijzigingen gaan twee (2) maanden na de aankondiging daarvan in.
Artikel 7.4
Klant is gerechtigd de overeenkomst te beëindigen tegen de datum van inwerkingtreding van de wijziging. Opzegging dient te schriftelijk te gebeuren.
Artikel 8 — Betaling
Artikel 8.1

De betalingsverplichting van Klant gaat in op de dag dat de overeenkomst tot stand komt. De betaling heeft betrekking op de periode die ingaat op de dag van de feitelijke beschikbaarstelling van Diensten van BIS.
Artikel 8.2
Klant dient de facturen van BIS te betalen binnen de op de betreffende factuur vermelde betalingstermijn. Indien op een factuur geen betalingstermijn is aangegeven, geldt een betalingstermijn van 8 (acht) dagen.
Artikel 8.3
Alle betalingen door Klant aan BIS worden in mindering gebracht op de oudste nog openstaande facturen van Klant, ongeacht enige andere aanduiding door Klant.
Artikel 8.4
Enig beroep door Klant op opschorting, verrekening of aftrek is niet toegestaan.
Artikel 8.5
Indien Klant enige factuur van BIS niet binnen de betalingstermijn voldoet, is Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat enige ingebrekestelling of sommatie vereist is.
Artikel 8.6
Indien op de vervaldatum geen betaling is ontvangen, is een Klant die consument is, wettelijke rente verschuldigd over het nog verschuldigde bedrag. Een Klant die handelt uit naam van beroep of bedrijf, is 1% rente per maand verschuldigd.
Artikel 8.7
Indien Klant nalatig blijft het verschuldigde bedrag, verhoogd met de verschuldigde rente, overeenkomstig artikel 8.6, te voldoen, is Klant aanmaningskosten van € 35,- exclusief BTW verschuldigd.
Artikel 8.8
Bij uitblijvende betaling zal BIS de vordering ter incasso uit handen geven. Klant is in dat geval naast betaling van de hoofdsom, de daarover verschuldigde rente en aanmaningskosten gehouden tot de vergoeding van alle door BIS geleden schade, alsmede alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten. De hoogte van de buitengerechtelijke kosten bedraagt minimaal 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 238,- inclusief BTW.
Artikel 8.9
Indien Klant van mening is dat een factuur onjuist is, kan Klant zijn bezwaren uiterlijk binnen twee weken na de factuurdatum aan BIS kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal BIS een onderzoek instellen. Bij niet of niet tijdige ingediende bezwaren wordt het gefactureerde dan wel geïncasseerde bedrag aangemerkt als juist en door Klant aanvaard.
Artikel 8.10
Indien klant gebruik maakt van betaalmethode automatische incasso zal BIS het verschuldigde bedrag automatisch incasseren van de opgegeven bankrekening. Klant is verantwoordelijk voor de correctheid van de verstrekte bankgegevens, waaronder begrepen maar niet beperkt tot het rekeningnummer en de tenaamstelling.
Artikel 8.11
Indien klant gebruik maakt van betaalmethode automatische incasso en de afschrijving laat storneren is klant administratie verschuldigd.
Artikel 9 — Beëindiging
Artikel 9.1

Klant dient de overeenkomst conform artikel 3.8 danwel artikel 7.4 op te zeggen. Opzegging dient te schriftelijk te gebeuren.
Artikel 9.2
Iedere partij is gerechtigd om de overeenkomst te beëindigen door buitengerechtelijke ontbinding indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst en zulk tekortschieten, na deugdelijk schriftelijk ingebreke te zijn gesteld, niet binnen een redelijke termijn herstelt. Ontbinding ontslaat Klant niet van enige betalingsverplichting terzake van reeds door BIS geleverde Diensten, tenzij BIS terzake deze Diensten in verzuim is.
Artikel 9.3
BIS is gerechtigd de overeenkomst zonder ingebrekestelling en/of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien:
• Klant in staat van faillissement is verklaard;
• Klant voorlopige of definitieve surseance van betaling heeft aangevraagd of verkregen;
• Klant het vrije beheer over (een deel van) zijn vermogen heeft verloren;
• BIS redenen heeft te twijfelen aan de betalingsmogelijkheid van Klant om (tijdig) aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.
Artikel 9.4
BIS is gerechtigd de overeenkomst zonder gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, danwel buiten werking te stellen, in de gevallen omschreven in artikelen 5.3 en 5.5.
Artikel 9.5
In geval van ontbinding overeenkomstig het vorige leden heeft Klant geen recht op enige schadevergoeding.
Artikel 10 — Aansprakelijkheid
Artikel 10.1

BIS is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar BIS weinig of geen invloed op kan uitoefenen. BIS is derhalve nimmer aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de relatie tussen Klant en BIS of het verbreken ervan, ongeacht of de schade ontstaat of zichtbaar wordt gedurende of na de relatie met BIS.
Artikel 10.2
Iedere aansprakelijkheid van BIS voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen iedere vorm van aanvullende schadevergoeding, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade en schade wegens gederfde omzet of winst en/of verminking of verlies van data.
Artikel 10.3
Klant vrijwaart BIS voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatig, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan Klant geleverde diensten van of middels BIS. Hieronder valt ondermeer, doch niet uitsluitend een boete van de SIDN voor een verhuizing van enige domeinnaam zonder toestemming van de rechthebbende en een schadevergoeding aan een derde van wie het domein onrechtmatig is verhuisd.
Artikel 10.4
Indien en voor zover BIS jegens Klant in het kader van deze algemene voorwaarden tot schadevergoeding verplicht is komt schade slechts voor vergoeding in aanmerking tot een bedrag van ten hoogste € 350,-.
Artikel 10.5
Klant is aansprakelijk voor alle schade die BIS mocht lijden ten gevolge van een aan Klant toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst en deze algemene voorwaarden.
Artikel 10.6
Wijzigingen in de gegevens van Klant dient Klant direct schriftelijk mede te delen aan BIS. Bij uitblijven hiervan is Klant aansprakelijk voor eventuele schade die Klant of BIS daarvan ten gevolge lijdt.
Artikel 11 — Persoonsgegevens
Artikel 11.1

Klant geeft met het aangaan van de overeenkomst uitdrukkelijk toestemming de aangeleverde persoonsgegevens te verwerken en/of op te slaan in een database ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst.
Artikel 11.2
Op verzoek van Klant zal BIS de door BIS verwerkte en te verwerken gegevens schriftelijk of per e-mail openbaren en/of wijzigen.
Artikel 12 — Geschillen
Artikel 12.1

In alle gevallen waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien beslist BIS.
Artikel 12.2
Alle geschillen tussen BIS en Klant worden beheerst door Nederlands recht.
Artikel 12.3
Alle geschillen tussen BIS en Klant worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het Arrondissement Lelystad.